Mäklarinformation

Information för mäklare och potentiella köpare

Aktuella avgifter

Avgifter fr o m 2020 är

• 2-3 RoK 60kvm 3151 kr/månad
  • 3-4 RoK 83kvm 4065 kr/månad
  • 4-5 RoK 94kvm 4550 kr/månad

Värme, vatten och el

Fastigheten värms med fjärrvärme vilket är en miljövänlig uppvärmningsform som ingår i avgiften. Även kallt och varmt vatten ingår i avgiften. Hushållsel ingår EJ i avgiften.

TV och bredband

Vi har Comhem som leverantör av digitala TV-sändningar. Grundutbudet av analoga TV-kanaler och bredband 10 mb/s ingår i avgiften.

Underhållsplan

• 2010 Ny fjärrvärmecentral
  • 2011 Målning av träfasader
  • 2013 Tilläggsisolering av vind på tegelhusen samt byte av takpapp på alla tak
  • 2014 Renovering av carportslängor samt nytt plåttak
  • 2015 Renovering av träpaneler ovanför fönstrerna på tegelhus samt renovering av en del staket i området, byte av armaturer i området samt parkeringsplats, installation av jordfelsbrytare i samtliga bpstadsrätter
  • 2016 Renovering av del av grindarna i området
  • 2017 Fortsatt renovering av grindar, staket, plank samt renovering av garagelängor
  • 2018 Fortsatt renovering av grindar, staket samt installation av underjordisk sophanteringssystem.

För övrigt har föreningen en underhållsplan uträttad av SBC som följs upp och uppdateras kontinuerligt.

Årsredovisningar

Se bifogade filer.

Information om överlåtelser

Normalt tar en överlåtelse ca 1-2 veckor. Ibland tar vi en kreditupplysning på köparen innan överlåtelsen godkänns; det bestäms från fall till fall. Överlåtelseavgiften är 2,5% av gällande prisbasbelopp och betalas av köparen. Pantsättningsavgift 1% av gällande prisbasbelopp och betalas av pantsättaren.

Juridiska personer

Juridiska personer godkänns inte som medlemmar i föreningen.

Parkering

Anmäl vid överlåtelsen ifall P-plats är aktuellt. För närvarande har föreningen ingen kö till öppen P-plats. Kontakta styrelsen vid frågor

Öppen P-plats: 314 kr/månad
Carport: 600 kr/månad
Garage: 900 kr/månad

Avgifterna gäller ifrån 2024-01-01 och framåt.

För mer information, kontakta info@brfekebo.se.