Felanmälan

För att felanmäla saker som inte är akut skickar man ett mail till felanmalan@brfekebo.se

 

Renew, akuta och pågående ärenden

Som medlem eller hyresgäst kommer du i kontakt med Renew Service på följande sätt:

- Via telefon, vardagar 08.00-17.00: 08-34 38 00

Via email, dygnet runt: felanmalan@renewservice.se

Via webbformulär på deras hemsida: http://renewservice.se/felanmalan/

- Via smartphone app som du laddar ner gratis via App Store eller Google Play

Du kan följa din felanmälan via portalen som Renew Service tillhandahåller eller i appen, för att göra det måste du registrera dig hos Renew Service via en webbformulär.

OBS! Info till föreningen medlemmar : Felanmälan som avser bostadsrättsinnehavarens eget ansvar enligt stadgarna får medlemmen själv bekosta!

Åtgärdsplan för jourmontör

Jourtid vardagar 16-07 lör, sön och helgdag 00-24:  08-34 38 00

Alla fel som direkt kan innebära skada eller risk för skada på fastigheten eller som utgör större olägenhet för boende åtgärdas. I annat fall utförs om möjligt en provisorisk reparation och skadan anmäls till Renew Service.

         
Jourmontörs allmänna åtgärdsplanBekostas av medlemBekostas av Föreningen      

Avlopp

Stamstopp åtgärdas

Stopp i kök åtgärdas

Stopp i wc åtgärdas om endast ett wc finns i lägenheten

Om under golv/svåråtkomligt      
El Fasfel till lägenhet eller annan lokalitet åtgärdas      
Garageport Port som ej går att stänga/öppna åtgärdas      
GlaskrossÅtgärdas där risk för skada, stöld eller åverkan föreligger.       
LåsfelLåsfel till lägenhet åtgärdas       
Skadegörelse Åtgärdas där risk för skada, stöld eller liknande föreligger      

Vattenläckage

Utströmmande vatten åtgärdas där risk för större skada föreligger.

 Senare utredning om försäkringsfråga medlem/föreningen      

Varmvatten

Uteblivet varmvatten åtgärdas efter 3 separata felanmälningar

 X