Felanmälan
För att felanmäla saker som inte är akut skickar man ett mail till felanmalan@brfekebo.se
Renew, akuta och pågående ärenden
Som medlem eller hyresgäst kommer du i kontakt med Renew Service på följande sätt:
- Via telefon, vardagar 08.00-17.00: 08-34 38 00
- Via email, dygnet runt: felanmalan@renewservice.se
- Via webbformulär på deras hemsida: http://renewservice.se/felanmalan/
- Via smartphone app som du laddar ner gratis via App Store eller Google Play
Du kan följa din felanmälan via portalen som Renew Service tillhandahåller eller i appen, för att göra det måste du registrera dig hos Renew Service via en webbformulär.
OBS! Info till föreningen medlemmar : Felanmälan som avser bostadsrättsinnehavarens eget ansvar enligt stadgarna får medlemmen själv bekosta!
Åtgärdsplan för jourmontör
Jourtid vardagar 16-07 lör, sön och helgdag 00-24: 08-34 38 00
Alla fel som direkt kan innebära skada eller risk för skada på fastigheten eller som utgör större olägenhet för boende åtgärdas. I annat fall utförs om möjligt en provisorisk reparation och skadan anmäls till Renew Service.
Jourmontörs allmänna åtgärdsplan | Bekostas av medlem | Bekostas av Föreningen | ||||||
Avlopp | Stamstopp åtgärdas Stopp i kök åtgärdas Stopp i wc åtgärdas om endast ett wc finns i lägenheten | Om under golv/svåråtkomligt | ||||||
El | Fasfel till lägenhet eller annan lokalitet åtgärdas | |||||||
Garageport | Port som ej går att stänga/öppna åtgärdas | |||||||
Glaskross | Åtgärdas där risk för skada, stöld eller åverkan föreligger. | |||||||
Låsfel | Låsfel till lägenhet åtgärdas | |||||||
Skadegörelse | Åtgärdas där risk för skada, stöld eller liknande föreligger | |||||||
Vattenläckage Utströmmande vatten åtgärdas där risk för större skada föreligger. | Senare utredning om försäkringsfråga medlem/föreningen | |||||||
Varmvatten Uteblivet varmvatten åtgärdas efter 3 separata felanmälningar | X |