Om föreningen

Föreningen

Föreningen är en äkta förening som bildades 2007 och är medlem i Bostadsrätterna, sedan 2010. Ombildning från hyresrätter skedde 30/10 2009.

Kontaktinfo till föreningen

Brf Ekebo
Sadelgatan 154
194 72 Upplands Väsby

Organisationsnummer 769617-3306

Bankgironummer  456-4621, Handelsbanken

E-post info@brfekebo.se

Telefonnummer 076-2758131 (Denna telefon är bevakad i mån av tid. Om ingen svarar - var god lämna meddelande så ringer vi upp så fort vi kan. Styrelsen ber att boende inte ringer på våra privata telefoner. Om det är brådskande hänvisar vi till vår tekniska förvaltare se här)

Antal lägenheter

Det finns 95 lägenheter i totalt 16 byggnader i föreningen varav 77 st som upplåtits med bostadsrätt. Av dessa är 56st 2-3RoK, 34st 3-4RoK, 5st 4-5RoK.

Utemiljö

Det finns en lekplats med gungor, lekhus och sandlåda och tre sittgrupper.

Värme, vatten och el

Fastigheten värms med fjärrvärme vilket är en miljövänlig och ekonomisk uppvärmningsform som ingår i avgiften. Även kallt och varmt vatten ingår i avgiften/hyran. Hushållsel ingår ej i avgiften/hyran.

TV och bredband

Föreningen har ett kollektivt basutbudavtal avseende analoga TV-kanaler och bredband 10 Mb/s med Comhem som leverantör av digitala TV-sändningar. Analoga TV-kanaler och bredband ingår i avgiften/hyran.

Hemförsäkring

Föreningen har tecknat en tilläggsförsäkring som gäller för alla lägenheter.

Parkering

Föreningen har 25 garageplatser med el , 24 carportar med el och 55 p-platser utan el som hyrs ut separat.
Om du behöver parkering,  kontakta Styrelsen.

Låssmed

Vår låssmed heter Väsby Lås & Nyckel AB. All beställning sker genom styrelsen, info@brfekebo.se eller telefon 076 275 81 31. Pris för ny nyckel ca 200kr. Pris för öppning dörr ca 1000:- ord arbetstid 0700-1600 . Övrig tid spec prislista. Kan  i vissa fall bli tredubbelt så dyrt. Gäller bara undre låset. Sjutillhållarnyckel måste hanteras separat. Vi reserverar oss för eventuella prisförändringar som är utom vår kontroll.

Ekonomi

Var god och läs bifogade årsredovisningar nedan;