Behöver du en parkeringsplats till din bil?
Vi har p-platser, carportar med el eller kallgarage med el att hyra ut. Då parkeringsplatser är en begränsad resurs har vi i Brf Ekebo ett kösystem, du ställer dig i kön via elektronisk ansökan

Uppsägning av parkeringsplats sker elektroniskt här. Om du som medlem säljer din bostadsrätt kommer parkeringsavtalet att upphöra automatiskt på tillträdesdagen. Om du är hyresgäst kommer parkeringsavtalet att upphöra automatiskt om du flyttar ut, avflyttningsdagen blir då sista dag du får disponera parkeringen.

Hur fungerar parkeringskön?

1. I vår förening har vi 3 typer av parkeringar: carport, garage och p-plats och därmed 3 olika köer.
  2. Alla våra medlemmar garanteras 1 parkering per hushåll vid inflyttning och hittills har vi alltid kunna leva upp till det.
  3. Som hushåll kan man hyra enbart 1 parkering av varje sort, dvs att man får inte ha 2 tillsvidare kontrakter på 2 platser av samma sort. Som hushåll får man ha max 3 olika parkeringar av olika sorter som tillsvidare.
  4. Under vissa omständigheter om det finns gott om lediga platser (p-plats, carport eller garage) kan en medlem få hyra en extra parkering av samma sort som denne redan innehar, men enbart på korttidskontrakt, dvs 3 månader i sänder och med 1 månads uppsägningstid.
  5. För att få en parkering måste man registrerar sig i vår parkeringskön: http://www.brfekebo.se/parking/subscribe.php
  6. Kötid och följande förutsättningar avgör vem ska få en ledig plats:
    • Om ett hushåll inte innehar en parkering av någon sort går man först i kön om i kön finns enbart hushåll som redan har en plats. Detta gäller dock inte garage där enbart kötid räknas.
    • Oavsett vilken plats i kön man har, om man inte innehar någon parkeringsplats av just den sort som kön avser går man före i kön om de som står före redan innehar en parkering av just den sort som kön avser.
    • Om alla i kön redan har samma parkeringstyp ska kötid avgöra vem får platsen och då ska kontraktet vara ett korttidskontrakt.
    • Om alla i kön uppfyller ovannämnda förutsättningar ska kötid avgöra vem får platsen
  7. Man anmäler intresse för varje parkeringstyp separat då det är olika köer.